פחד או חרדה מטיפולי שיניים הינם תופעה נפוצה ומוכרת. כ- 25% מהאוכלוסייה מפחדים ברמה כלשהי מטיפולי שיניים ואצל כ- 6% מדובר בפוביה של ממש, המובילה להימנעות מטיפולים ולהזנחה של חלל הפה.

אחת האפשרויות היא ביצוע הטיפולים בהרדמה כללית, אך לעיתים לא ניתן לבצע הרדמה כללית או שהמטופל לא מעוניין בכך. כדאי לדעת כי ישנן דרכים נוספות לטפל באנשים הסובלים מפחד מטיפולי שיניים.

טיפול בגז צחוק

גם מבוגרים יכולים ליהנות מיתרונותיו של גז הצחוק (נייטרוס אוקסיד, בשמו המקצועי). לגז הצחוק תכונה מרגיעה, מפחיתת מתח וחרדה, מעלה את סף הכאב כך שפחות חשים בכאב מאשר במצב - רגיל, ומפחיתה את רפלקס ההקאה. ניתן לשלוט על המינון של גז הצחוק שניתן, המטופל נשאר בהכרה מלאה במהלך הטיפול ויכול לעבור אותו בצורה קלה וטובה יותר. גז הצחוק מתפנה מיידית מהגוף כאשר מפסיקים את המתן שלו, וכאשר הוא ניתן בצורה נכונה אין לו תופעות לוואי.

טיפול בהיפנוזה רפואית היפנוזה רפואית, בשונה מהנהוג לחשוב, הינה דרך טיפול שמחזקת את השליטה של המטופל עצמו על התחושות שעולות במהלך הטיפול, על התגובות של הגוף ועל המחשבות. כל היפנוזה היא למעשה היפנוזה עצמית, אשר המטופל לומד לבצע דרך הנחייה של רופא (או פסיכולוג) בעל רישיון ממשרד הבריאות לעסוק בכך.
באמצעות ההיפנוזה ניתן להפחית את רמת החרדה שחשים במהלך הטיפול ו/או להפחית את רמת רפלקס ההקאה שמתעורר, עד לרמה שלא מפריעה לעבור את הטיפול, וכך ניתן לעבור את טיפולי השיניים בצורה קלה וטובה יותר מבעבר. היפנוזה מתאימה לאנשים שיש להם צורך בתחושת שליטה במהלך הטיפול.

חשיפה הדרגתית

זוהי טכניקה מתחום מדעי ההתנהגות והפסיכולוגיה ההתנהגותית. בטיפול זה המטופל נחשף בצורה הדרגתית ולפי הקצב שלו לאותם גורמים שמעוררים את הפחד במהלך טיפול השיניים, או שמעוררים את רפלקס ההקאה. תוך כדי התרגול ההדרגתי המטופל לומד לחוש יותר בנוח עם אותם גורמים, מבלי שיעוררו את אותן תחושות לא נעימות שהתעוררו בעבר. לרוב תרגול החשיפה ההדרגתית נעשה תוך הרפיה של שרירי הגוף או בשילוב עם היפנוזה, מה שמקל על התהליך.

אלחוש מקומי באמצעות WAND

פחד מהזריקה או מהמחטים הינו פוביה מוכרת (פוביית דם זריקה פציעה). אצלנו במרפאה ניתן לקבל הרדמה מקומית באמצעות מכשיר מיוחד שנקרא WAND-STA . ההרדמה ניתנת בקצב קבוע ואיטי והמחט קטנה ועדינה מאד וכמעט שאינה מורגשת, מה שמאפשר לקבל את ההרדמה המקומית כמעט ללא תחושת כאב כלל וכך ניתן לעבור את האלחוש המקומי בצורה קלה וטובה יותר.

במרפאת RDC אנו נותנים מענה לאנשים שמפחדים מטיפולי שיניים, מלווים אותם במהלך הטיפול ומאפשרים להם לחוות את הטיפול בצורה שונה משהיו רגילים בעבר, כך שטיפול השיניים הופך להיות משהו אפשרי, קל ונעים יותר.