1. מה זה טיפול שורש?Root Canal pic

טיפול שורש הוא טיפול בעצב שן (מוך השן) שנפגע כתוצאה מעששת עמוקה או טראומה לשן. מצב זה גורם לדלקת ולעיתים קרובות לכאב חזק ביותר. טיפול שורש פותר את בעיית הכאב החריף. בטיפול השורש מסלקים את רקמת המוך המודלקת, מנקים את תעלות השורש וממלאים אותן מחדש בחומר מילוי מיוחד. שן שעברה טיפול שורש יכולה להשאר בפה עוד שנים ארוכות.

2. מהם שלבי הטיפול?

למרות שהוא נחשב לטיפול כואב במיוחד, כאשר הוא מבוצע באופן יעיל, אינו כואב יותר מאשר סתימה רגילה. לאחר אלחוש מקומי, מניחים בסכר גומי המאפשר בידוד מוחלט של השן ואינו מאפשר במהלך הטיפול חדירה של חיידקים מחלל הפה אל תוך השן. במהלך הטיפול מבוצעת פתיחה המאפשרת גישה אל תעלות השורש, ניקיון יסודי של התעלות ובמידה ויש בכך צורך, מניחים בתוך התעלה חומר תרופתי. בסיום התהליך ממלאים את התעלה בחומר מילוי העשוי משרף טבעי, לא לפני שדואגים לניקוי יסודי של התעלות.

3. מה חדש בטיפולי שורש כיום?

בטיפולי שורש כיום נעשה שימוש במכשירים ובחומרים חדישים המאפשרים ריפוי של תהליכים דלקתיים ביעילות רבה יחסית. בנוסף לכך, הטיפול נעשה תחת מיקורוסקופ קליני המאפשר ראייה טובה פנימה אל הדלקת והתעלות כך שניתן לתת אבחנה וטיפול מדויקים.

4. מדוע קיים צורך לפעמים לבצע טיפול שורש חוזר?

בטיפולי שורש רבים הסיבוכים והטיפול עלול להיות מורכב מן הצפוי. לעיתים קרובות, למרות שטיפול שורש בוצע בעבר, מופיעה דלקת ומופיעים סימנים של נפיחות או כאבים. בדרך כלל המצב נגרם בגלל ניקוי לא מספיק של תעלות השורש ואז יש לבצע טיפול חוזר או חידוש טיפול שורש.

5. מה מייחד את מומחי טיפולי השורש שנמצאים במרפאה מרופאי שיניים אחרים?

למרות שהוא לא נחשב לטיפול כואב, כאשר לוקחים בחשבון את הסיבוכים שעלולים להיגרם במהלך הטיפול ולאחריו קל להבין כי מומלץ לבצע את הטיפול על ידי מומחה לטיפולי שורש. מומחה לטיפולי שורש הוא רופא שיניים אשר השקיע תקופת התמחות נוספת מעבר להכשרה הבסיסית שלו כרופא שיניים וכל עיסוקו הוא בטיפולי שורש. טיפול מקצועי מעלה את סיכויי ההצלחה של טיפול השורש .